+48781521131
aloha@kulturaruchu.pl

Diagonal Stretch, czyli jedno z najlepszych ruchów rozciągających

Według protoplasty #MovementCulture Ido Portal, diagonal stretch to jedno z najlepszych ćwiczeń rozciągających.
Diagonal Stretch to według Ido Portal to najlepsze holistyczne ćwiczenie rozciągające.
Dlaczego?
  1. Dzięki temu ruchowi oprócz pełnego rozciągnięcia budujemy siłę w ekstremalnym zakresie ruchu. Warto tutaj zaznaczyć, że plastyczność mięśni nie jest zależna od mobilności (jak sądzi większość), a od OUN (ośrodkowego układu nerwowego).
  2. Ten ruch uczy naszego ciała stabilizacji, nieustannego balansowania oraz integracji, aby być w stanie utrzymać ciało w wymaganej pozycji.

Diagonal stretch polecany jest szczególnie osobom, które:

  • mają spięte zginacze biodra,
  • mają spięty odcinek lędźwiowy lub miewają bóle w tym odcinku kręgosłupa,
  • chcą poprawić równowagę i stabilizację ciała.
Diagonal stretch możemy podzielić na kilka etapów:
  1. Przednie kolano zgięte (u mnie w filmie wyprostowane). Staramy się dotknąć tylną część kolana.
  2. Przednie kolano zgięte i staramy się dotknąć środkową część łydki.
  3. Przednie kolano zgięte i staramy się dotknąć pięty.
  4. Ta sama progresa z tym że z wyprostowaną przednią nogą.

Jak wykonać Diagonal Stretch?

  1. Stań i złącz pięty. Odstaw stopy na zewnątrz, aby kąt pomiędzy nimi wyniósł 90 stopni.
  2. Wyobraź sobie linię prostą. Ustaw swoją prawą stopę na tuż za lewą piętą w jednej linii. Znajdziesz się w pozycji wykroku ze stopą z przodu skierowaną do zewnątrz (odstawioną 45 stopni od wcześniej wspomnianej linii). Stopa z tyłu opiera się na palcach z piętą uniesioną do góry (unikamy skrętów pięty, pięta musi być ustawiona ponownie w linii).
  3. Położ prawą dłoń na sercu i rozluźnij całą rękę.
  4. Lewą dłonią sięgnij w tył, aby dotknąć wybranej przez siebie części ciała (wewnętrzna część kolana, środek łydki lub pięta).
  5. Utrzymaj tę pozycję przez 30 do 60 sekund.
Diagonal Stretch jest bardzo trudnym ćwiczeniem, które wymaga konsekwentnej i uważnej praktyki. Rekomendujemy włączenie tego ruchu do swojej regulrnej praktyki aby poprawić mobilność, stabilizację, i wiele wiele innych korzyści (zginacz stawu biodrowego bardzo wam podziękuje!). Ten ruch polecamy szczególnie biegaczom choć prawda jest taka, że niezależnie od specjalizacji to ćwiczenie powinno być uwzględniane jako obowiązkowy element holistycznego rozwoju ciała.
Możecie bawić się tym ćwiczeniem na poziomie chociażby rozstawu nóg. Możecie również wprowadzać dodatkowe utrudnienia (np. partner stojący obok, który delikatnymi „szturchnięciami” wprowadzi dodatkowy element utrudniający utrzymanie stabilnej pozycji). Bawcie się ruchem, negujcie schematy, słuchajcie swojego ciała. Zawsze!
#movement #idoportal #idoportalmethod #trening #mover #mobility #naturalmovement #movementculture

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *